عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

۰۵ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۲۱

مگه خودنمایی یک غریزه نسیت ...؟

به جمعیت که نگاه کردم دیدم نیمی مجرد؛نیمی متاهل هستند.باید بحثی میگفتم که شامل هر دو گروه میشد.

🔶 ️من اومدم اینجا تا از حقمون دفاع کنم. اونم حق تبرج هست حق خودنمایی!!

همه متعجب زده نگاه من میکردن و پچ پچ هایی ریزی که میکردن دیگه قطع شد.

🔸 ️بعد از چند ثانیه مکث؛ دوباره شروع کردم.

مگه خودنمایی یک غریزه نیست؟

11

که خدا در وجود زن گذاشته تا باجذب و انجذاب آقایان امر#ازدواج صورت بگیره

🔸 ️این غریزه که من در وجود خودم نگذاشتم، خدا گذاشته؛ خدا که-نعوذبالله- کار بیهوده ای نمیکنه.

🔸 ️یه غریزه ای در وجود زن بزاره و بعد بخواد حرصش دربیاره بگه تو نطفه خفش کن.

🔺 ️یکی از حضار گفت:خانم همیشه به ما میگن حجاب داشته باشین آخه بحث شما با بحث اونا از زمین تا آسمون در تضاده.

🔸 ️گفتم من که نمیخوام بحث حجاب کنم، البته به اونم ربط پیدا میکنه.

🔸 ️من میخوام امروز از حق طبیعی خودمون حرف بزنم؛ از غریزه ای که خدا گذاشته در وجودمون تا ازش بهره ببریم. اونم *خودنمایی*

من حرفم اینه نباید این غریزه رو در وجودمون انکار کنیم.

🔺 ️یکی از خانمها گفت پس چرا این قدر به ما گیر میدن؟

🔸 ️گفتم من کاری به کار گیر اونا ندارم. فقط یه چیز خوب می دونم.

🔸 ️خدا یه نعمتی را در وجود من گذاشته،

🔸 ️میخواد از من که ازش استفاده کنم

🔸 ️از طرفی هم خواسته الکی اسرافش نکنم، تو راه خودش خرجش کنم

🔸 ️راهنمای استفاده اش هم در احکام گذاشته تا بهینه بکارش ببندم.

🔸 ️پس خدا گفته خودنمایت رو فقط برای #حلالت باشه.

🔸 ️خودنمایی شان و منزلت داره باید شأنش و رعایت کرد.

🔸 ️شان خودنمایی زن اینکه برای#همسرش در جایگاه خودش دلبری کنه

🔸 ️شان خودنمایی دختر اینکه برای پدرش و برادرش ومادرش وسایرمحارم اونم با موقعیت سنجی و رعایت حدود خودش وعزیز کنه ودرقبال نامحرمان تقواپیشه کنه

🔸 ️از بس یک عده شأنش رو رعایت نکردن این همه زوج ها ازهم ناراضی ان این هم فساد و طلاق و خیانت بالا نمی رفت

🔸 ️خودنمایی شامل خیلی چیزا میشه:نحوه حرف زدن، نحوه برخورد کردن، نحوه پوشش و

🔸 ️جایگاه ها رو فراموش کردیم فکر میکنیم خیابون هم مثل خونه ماست؛همکار هم مثل همسر و پدرو برادر ماست؛اگر این نعمت سر جای خودش رعایت بشه

🔸 ️اگر سر جای خودش استوار بشه دختر دلش گرم به محبت پدرش میشه دیگه لازم نیست گدای محبت از این و اون کنه.

🔸 ️اگر خانم درست دلبری کنه صاحب قلب مردش میشه هم خودشو حفظ کرده هم مرد زندگیش

🌸 تابه خودم اومدم دیدم خانمهای مسن تر پشت سرم نشستند و تمام حرفامو گوش میکنند. میگفتن خانم واقعا خیلی از مشکلات خانواده هم سر همین قضیه هست .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۵
جامعه ای سالم و بدون بی بندوباری

#فساد اخلاقی

خودنمایی