عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

✅ اهمیت پرداختن به بحث حجاب و عفاف✅ 


بحث حجاب و عفاف و روابط محرم و نامحرم یکی از شایع‌ترین و مبتلابه‌ترین و مباحثی است که باید بیشتر بدان پرداخته شود. شاید بتوان ادعا کرد که عواقب زیان‌بار جسمی ـ روحی و دنیوی ـ اُخروی بی‌عفتی و انحرافات جنسی، از بسیاری از گناهان دیگر بیشتر است چراکه افراد بسیاری درگیری انواع بی‌عفتی‌ها هستند و از تأکید قرآن و روایات هم برای کنترل و مدیریت این غریزه نسبت به دیگر غرایز بیشتر است.

23

متأسفانه وقتی بحث از حجاب و عفاف می‌شود یک عده‌ای بلافاصله مباحث سیاسی و کم کاری‌های دستگاه‌های حکومتی و مسائل نامربوط دیگر مثل اختلاس‌ها، آقازاده‌ها، مشکل ربا در بانک‌ها و… را پیش می‌کشند و می‌گویند بجای حجاب اول فلان مسئله را درست کنید و… درحالی‌که چشم‌پوشی از این مسئله بسیار مهم به خاطر مسائل مهم دیگر به‌هیچ‌وجه عاقلانه نیست و به هرکدام باید در جای خود پرداخته شود.


بی‌تردید تا زمانی که برای اعضای جامعه، آگاهی درست و همه‌جانبه از ابعاد مختلف بحث حجاب و عفاف، غریزه جنسی و راههای کنترل آن در دست نباشد، نمی‌توان از طغیان و انحراف آن جلوگیری کرد و از آسیب‌های آن در امان ماند.


بنابراین پرداختن به این موضوع ضرورت حیاتی و اجتناب‌ناپذیر دارد. حضرت رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله در ضمن حدیث شریفی بیان می‌دارند که بسیاری از مردان و زنان همواره در معرض خطر بی‌عفتی و انحرافات جنسی قرار دارند و از آسیب‌ها و زیان‌های آن در امان نیستند:


هیچ بامدادی نیست، مگر اینکه دو فرشته آواز می‌دهند: وای بر مردان از دست زنان و وای بر زنان از دست مردان!


«مَا مِنْ صَباحٍ إلّا وَ مَلَکان ینادیان: وَیلٌ لِلرِّجالِ مِنَ النِّساءِ، وَ وَیلٌ لِلنِّساء مِنَ الرجالِ».[۱]


[۱]. میزان الحکمه، ح ۱۸۶۶۰.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۴
جامعه ای سالم و بدون بی بندوباری

غریزه