عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

بسم الله الرحمن الرحیم

حد ارتباط با #نامحرم این است که ما با هم داد و ستد عاطفی نکنیم. ️یعنی به دنبال صید کردن دل یکدیگر نباشیم. ️به قول #قرآن : #انسان خود از وضع خودش آگاه است هر چند در ظاهر برای خود عذرهایی می تراشد.

می گویند ما، در محیط های #مجازی یکدیگر را نمی بینیم. پس می توانیم هر حرفی را راحت بزنیم.

.

️اما من از آنها سوال می کنم که وقتی شما در این فضاهای نت نظر می گذارید و با یکدیگر گفتگو می کنید از انواع تصاویر و کلمات و روش هایی که در محیط های #دیجیتال است استفاده می کنید برای اینکه احساس و حالات فکری و روحی خود را به طرف مقابل منتقل کنید در او هیچ حسی را ایجاد نمی کنید؟ در حقیقت قبل از اینکه شما با فکر او ارتباط برقرار کنید در دل و احساس او جا، باز کرده اید.

.

️این جا باز کردن در احساس و دل فرد نامحرم همان حریم حرامی است که شما وارد شده اید. با خود بگو؛ من اجازه ی داد و ستد عاطفی به این عنوان که دل نامحرمی را از آن خود بکنم ندارم.

.

ظاهراً گاهی اوقات ما وارد فضاهای مجازی می شویم و گفتگو های #علمی و #اعتقادی می کنیم. اما این فضاها ایجاد #اعتیاد می کند. یعنی فرد مدام به دنبال این است که وارد آن شده با افراد مختلف گفتگو کند و نظرات آنها را داشته باشد. به این گفتگو کردن ها به عنوان یک رفتار ویژه ی #روشنفکرانه و #عالمانه نگاه می کند. ️این نقابی است که هوس بر روی رفتارهای ما می زند.

.

اگر قصد #ازدواج باشد باید ما آن را صریح کنیم. اما #فضای_مجازی فضای مناسبی برای ازدواج نیست. به این خاطر که ما در فضای مجازی، شخصیت مجازی داریم از کجا معلوم که ویژگی های واقعی خود را منتقل کند. .

متأسفانه الان ما، در فضای مجازی دچار آسیب های جدی هستیم. اصلاً اقتضای فضای مجازی شخصیت مجازی است. وقتی که ما با انسان ها در دنیای واقعی مواجه هستیم بسیاری از ویژگی های شخصیتی آنها را نمی شناسیم. در فضای مجازی که اصلاً قابلیت شناخت وجود ندارد.

.

️در ارتباط با نامحرم قرار است که ما حریم دل و خیال یکدیگر را اشغال نکنیم. من حق ندارم که دل و فکر کسی را مشغول خود بکنم. و در دل و فکر او برای خود یک جای ویژه و ممتاز از بقیه باز کنم.


🌹 ممنون میشم صلواتی نثار محمد وال بیت مطهرش بفرستید🌹 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۴
جامعه ای سالم و بدون بی بندوباری

دادوستدعاطفی