عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

عفاف و حجاب

انسانهای پاک #حجاب دخترانشان را دوست دارند و دوست دارند تا آنها را #با_تقوا به جامعه تحویل دهند، ولیکن چگونه....؟؟

🎀 ۱. از همان دوران #کودکی دخترتان را به حجاب تشویق کنید و منتظر نباشید تا به سن تکلیف برسد، سپس او را بدان امر کنید!! چه بسا وقتی به سن تکلیف رسید نتوانید او را قانع کنید و #هوای_نفس بر وی غلبه کند⚡ ️ پس بهتر آن است از کودکی #به_تدریج شروع کنیم.

☀ 🌞 ☀ 🌞 ☀ 


🎀 ۲. خوبی‌های حجاب را برایش ذکر کنید، از عجایب و حسنیات آن صحبت کنید، و بگوئید که حجاب؛ #وقار_و_سنگینی و مظهر #تربیت_صحیح و #حسن_نیت است.

🎄 🌳 🎄 🌳 🎄 


🎀 ۳. او را با خبر سازید که حجاب امری #واجب از جانب #خداوند است، و او را آگاه سازید که این عمل را برای تنها برای #رضای_خداوند انجام دهد نه مردم و این که خداوند در همه حال او را می بیند و خداوند از زن محجبه خشنود می‌شود✨  

آیات حجاب را برایش تلاوت کنید، و او را تشویق کنید تا آن‌ها را حفظ نماید و معانی آن‌ها را فرا گیرد.

☀ 🌞 ☀ 🌞 ☀ 


🎀 ۴. #زنان_محجبه و #با_تقوا را به او معرفی کنید، بهتر است از امهات المؤمنین شروع شود، سپس از زنان صالح دیگری که نمونۀ بارز عصر خویش بودند... سعی شود نمونه‌ای از زنان محجبه این عصر نیز برای آنها ذکر شود، بویژه زنان غیر مسلمانی که به اسلام رو آوردند و حجاب را اختیار نمودند. 

🎄 🌳 🎄 🌳 🎄 


🎀 ۵. تفاوت بین زنان #محجبه و غیرمحجبه را برای دخترتان ذکر کنید و خطرات #بد_حجابی را برای وی بازگو کنید.

☀ 🌞 ☀ 🌞 ☀ 


🎀 ۶. از اخلاق و رفتار زن صالح سخن بگوئید، و ثواب التزام به عمل صالح، و پاداش زنان صالح، و این که چگونه یک زن صالح می‌تواند سبب هدایت دختران دیگر شود را برای او توضیح دهید...

🎄 🌳 🎄 🌳 🎄 


🎀 ۷. مواظب باشید تا دخترتان همراه #دختران_محجبه باشد و با آنها #دوست باشد چه بسا که دوست و همنشین بیشترین تأثیر را بر همنوع خود می‌گذارد.

☀ 🌞 ☀ 🌞 ☀ 


🎀 ۸. سعی شود مادر دختر، الگویی صالحه برای او باشد، تا با وی در مورد حجاب و کیفیت آن سخن بگوید، و حکایات و داستان‌های حجاب را از وی بشنود.

🎄 🌳 🎄 🌳 🎄 


🎀 ۹. دخترتان را از کودکی در کلاس‌های #دینی و #علمی و حلقات #قرآن در #مساجد مشارکت دهید، چون در این کلاس‌ها بر حجاب خویش بیشتر اهتمام می‌ورزد، و بدینوسیله کم کم به آن خو گرفته، و پرورش می‌یابد.


☀ 🌞 ☀ 🌞 ☀ 

🎀 ۱۰. در مقابل پوشش و حجاب دخترتان، #هدایا و جوایزی🎁  در نظر گرفته، و بدینوسیله او را بر این عملش تشویق کنید، و او را متوجه سازید که خداوند در روز قیامت جوایز بسیار بزرگ‌تری را به او عطا خواهد کرد...✨ 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۱
جامعه ای سالم و بدون بی بندوباری

انسانهای پاک